Studiu de caz: Site-uri Grup Medical

Studiu de caz: Site-uri Grup Medical

Studiu de caz:

Se dă un grup medical cu acoperire la nivel național care își dorește să obțină o vizibilitate mai mare în mediul online. Se mai dă o echipă de implementare cu experiență în domeniu care trebuie să (re)creeze imaginea grupului în mediul online – site-uri pentru fiecare dintre entitățile grupului și conturi de social media. În plus, echipa trebuie să implementeze un sistem de e-mail marketing care să avantajeze clientul în fața concurenței. A! Și să nu uit: așteptările sunt mari, foarte mari. V-am spus? Așteptările sunt mari. V-am mai spus, nu?

Rezultatul? După două luni de implementare, rezultatul este o imagine online reușită. Urmează 6 luni de promovare în rândul potențialilor clienți, optimizare SEO, scris articole, făcut promoții, publicare pe conturile de social media și site-uri de profil.

Grupul medical? Grupul IDS, un grup de tradiție care tocmai împlinea 15 ani de activitate, din care fac parte IDS Laboratories, Centrul Medical SPHERA și Medical Expert Clinic.

Echipa de implementare? Oameni de P.R. de la Mind CVS plus subsemnatul pe partea de graphic si webdesign.

Rezultatele sunt frumoase și au fost apreciate de client. De fapt, au fost apreciate și de utilizatorii online, pentru că traficul site-urilor s-a triplat la nici două luni de la lansare.

mockup-sphera

Și, pentru că tot vorbim despre un studiu de caz, să vă prezint un pic rodul muncii noastre; întâi de toate paginile web:

Dacă ați deschis paginile în taburi diferite, observați de la început ceea ce echipa de implementare și-a propus: deși cele trei site-uri aparțin unor entități comerciale diferite, ele sunt parte ale aceluiași grup medical, motiv pentru care s-a dorit crearea unei identități vizuale unice. În lipsa unui logo/siglă/motto unice (clientul a dorit să păstreze elementele de brand), singura șansă de a crea o identitate vizuală unică era prin adoptarea unui stil vizual unic al site-urilor entităților grupului.

Partea de sus a site-ului este dedicată ofertelor lunare, deoarece suntem de opinia că atunci când un utilizator intră pe un site, trebuie să aibă în prim plan oferta momentului (a lunii în acest caz). Astfel, în timpul celor 5 secunde când el trebuie să își dea seama ce anume oferă și al cărei entități aparține site-ul respectiv, acesta trebuie să ia și o decizie – mă atrag sau nu ofertele promovate aici? De aceea, vizualurile pe care le postăm periodic în caruselul de imagini de sus și care promovează pachetele medicale ale grupului sunt lucrate astfel încât utilizatorul să fie tentat în a lua o decizie cu privire la ofertele momentului.

Submeniurile site-urilor sunt făcute astfel încât să ofere un acces facil la informații atât utilizatorilor online, care accesează organic paginile web ale grupului, cât și pacienților laboratoarelor și cabinetelor medicale ale clinicilor, celor care doresc să verifice rezultatul analizelor online, dar și medicilor.

În plus, în partea de jos a fiecărui site, se vor regăsi articole pe teme de interes medical, actualizate cu informații la zi. Partea de SEO pe care o realizează echipa de implementare de la Mind CVS reprezintă un efort substanțial care însă își vede deja roadele: de exemplu, site-ul Centrului Medical SPHERA, apare pe prima pagină în Google pentru căutări precum ”ziua mondială a inimii” sau ”ziua mondială a contracepției”, două din aniversările care au prilejuit publicarea unor articole dedicate pe acest site, alături de oferte medicale aferente. Munca echipei continuă pentru a urca site-urile tuturor entităților pe primele poziții pentru căutări după cuvintele cheie solicitate de client.

mockup-IDS

Extrem de interesantă a fost și reconectarea cu clienții Grupului IDS – aceștia au început să primească noutăți din domeniul medical și oferte periodice prin ajutorul platformei de e-mail marketing Moosend, o alternativă eficientă la soluții mai costisitoare și mai puțin eficiente precum mailchimp, newsman sau alte platforme similare. Rata de deschidere oferită de moosend.com este net superioară, editorul de newslettere este mult mai intuitiv și mai ușor de folosit, iar eficiența campaniilor de e-mail marketing satisface atât echipa de implementare cât și, mai important, clientul.

Traficul pe oricare dintre entitățile grupului s-a triplat, la nici două luni de la implementare. O parte din această reușită se datorează optimizării SEO a paginilor, o parte se datorează accesărilor care vin de pe platforma moosend.com iar o altă parte conturilor de social media despre care vă vorbeam. Și apropos, dacă vreți să fiți și voi la curent cu ofertele medicale sau cu noutățile din domeniu, este suficient să vă abonați la newsletterele IDS, pe oricare din site-urile grupului, sau să dați  like paginilor de Facebook:

Centrul Medical Sphera, IDS Laboratories și Medical Expert Clinic

Vă voi vorbi într-un articol viitor despre cum a evoluat situația la 6 luni de implementare.

Să ne-auzim cu bine!

Leave a Reply